Wanneer je wordt aangemeld bij Stichting Domus Mill, ontvangen wij graag een recent verslag van je. We vragen ook of je een intakeformulier wilt invullen. Daarna voeren we een gesprekje met jou en/of je begeleider. In dit gesprekje willen we je beter leren kennen. We vragen wie je bent en wat je graag wilt leren. We vertellen ook over Stichting Domus Mill. Zo kun jij bekijken of Stichting Domus Mill bij je past. Wij kunnen bekijken of we passende zorg en begeleiding kunnen bieden voor jou.
Wanneer we allebei denken dat Stichting Domus Mill een geschikte woonomgeving is, nodigen we jou uit om bij Stichting Domus Mill te komen kijken. Ben je dan nog steeds enthousiast? En denken wij dat we jou goed kunnen ondersteunen? Dan zullen we samen met jou afspraken maken over een plaatsing bij Stichting Domus Mill. Wanneer wij denken dat we geen geschikte woonomgeving zijn voor jou, zullen we dit eerlijk zeggen. We spreken met degene die je plaatst een proefperiode af, zodat je de tijd hebt om te wennen.
Wanneer pas je wel of niet bij Stichting Domus Mill?
Als je na deze punten denkt dat je past bij Stichting Domus Mill, dan kun je je begeleider of contactpersoon vragen om contact met ons op te nemen via de telefoon of per mail.
Bij Stichting Domus Mill proberen we jou zo goed mogelijk te begeleiden. Dit doen we aan de hand van een zorgdossier, waarin we alles goed op papier zetten. We gaan hier natuurlijk vertrouwelijk mee om. Daarvoor gebruiken we toestemmingsformulieren en een privacybeleid. Ook overleggen we vaak met andere samenwerkingspartners. Denk bijvoorbeeld aan de huisarts, psychiatrische zorg, een kliniek of de plek waar je nu woont. We proberen dan samen jouw zorgvraag zo goed mogelijk te beantwoorden. Soms maken we afspraken met de sp. Bijvoorbeeld onder welke voorwaarden je bij ons komt wonen. Wanneer er niet aan deze voorwaarden gehouden wordt, kan het zijn dat je teruggeplaatst wordt.
Wanneer zowel jij als wij het goed vinden gaan bij Stichting Domus Mill, mag je er natuurlijk blijven wonen zolang je wilt.
We vinden het belangrijk dat bewoners en begeleiders op een respectvolle manier met elkaar omgaan. Daarom hebben we huisregels gemaakt. Bijvoorbeeld over het gebruik van alcohol en drugs en de omgang met anderen. We maken daarnaast met iedere bewoner apart afspraken. Wanneer je niet tevreden bent over onze zorgverlening, kun je een beroep doen op de klachtenregeling.
Als jij bij Stichting Domus Mill woont, willen we dat je wordt vertegenwoordigd door een mentor. Daarnaast is het de bedoeling dat je financiën geregeld worden door een bewindvoerder. Door de mentor en de bewindvoerder wordt extra zorg gedragen voor je belangen. Bij Stichting Domus Mill hebben we een bewonersraad. De bewonersraad denkt mee over de gang van zaken bij Stichting Domus Mill